» نمودار های درسی مدرسه دیماه 1389

  » 
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
تعداد بازديدها:

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 25
بازدید کل : 167532
تعداد مطالب : 115
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

طراح قالب

Template By: NazTarin.Com


درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
پيوند هاي روزانه
آرشيو مطالب
لينك دوستان
» نمودار های درسی مدرسه دیماه 1389
نمودار های درسی ترم اول مدرسه سلمان فارسی 


»  نوع مطلب : <-PostCategory->
»  نوشته شده در پنج شنبه 30 دی 1389برچسب:, توسط سید بشیر حسین حسینی | لينك ثابت |
» امتحانات ترم اول
بسم الله الرحمن الرحیم

با آغاز شدن دی ماه فصل امتحانات فرا رسید. و مدرسه سلمان فارسی درحال برگزاری آن می باشد . 

»  نوع مطلب : <-PostCategory->
»  نوشته شده در پنج شنبه 30 دی 1389برچسب:, توسط سید بشیر حسین حسینی | لينك ثابت |
» محرم در مدرسه
محرم در مدرسه

»  نوع مطلب : <-PostCategory->
»  نوشته شده در پنج شنبه 30 دی 1389برچسب:, توسط سید بشیر حسین حسینی | لينك ثابت |
» السلام علی الحسین

 

فرا رسیدن ماه پیروزی خون بر شمشیر و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین و هفتاد وتن از یاران با وفایش را محضر مبارک امام عصر (عج) و تمام شعیان جهان تسلیت عرض می داریم .

حدیث عشق تو دیوانه کرده عالم را

به خون نشانده دل دودمان عالم را

غم تو موهبت کبریاست در دل من

نمیدهم به سرور بهشت این غم را

غبار ماتم تو آبرو به من بخشید

به عالمی ندهم این غبار ماتم را

به نیم قطره ی اشک محبتت ندهم

اگر دهند به دستم تمام عالم را

به یمن گریه برای تو روز محشر هم

خموش میکنم از اشک خود جهنم را

اگر بناست دمی بی تو بگذرد عمرم

هزار بار بمیرم نبینم آن دم را

 

»  نوع مطلب : <-PostCategory->
»  نوشته شده در پنج شنبه 30 دی 1389برچسب:, توسط سید بشیر حسین حسینی | لينك ثابت |
» عید سعید غدیر خم

عید سعید غدیر خم بر همه ی دلسوختگان اهل بیت (ع) مبارک باد!

 

 

عید غدیر خم از دیدگاه ‏بزرگان و عالمان

عید غدیر ، یک عید اصیل اسلامى است . چرا که روز هجدهم ذى الحجه را مسلمانان در سه قرن اول ، به این عنوان جشن مى‏ گرفته ‏اند . گفتار مقریزى که مى‏ گوید : ? اولین بارى که این عید در اسلام معروف شد ، در زمان فرمانروایى معزلدوله على بن‏ بویه ، در عراق بود ، وى آن را به سال سیصد و پنجاه و دو هجرى ، بوجود آورد و از آن پس ، شیعیان این روز را عید قرار دادند ، غیر صحیح و قابل قبول نیست . زیرا مسعودى گفته است : ? فرزندان و شیعیان على رضى الله عنه ، این روز را گرامى مى ‏داشتند . ? و این در حالى است که مسعودى شش سال قبل از تاریخى که مقریزى مى‏ گوید ، یعنى به سال سیصد و چهل و شش هجرى ، فوت کرده است . فرات بن‏ ابراهیم از دانشمندان قرن سوم ، حدیثى را از امام صادق (ع) روایت مى ‏کند که حضرت در آن از آباء طاهرینش ـ علیهم السلام ـ نقل مى ‏کند : رسول اکرم(ص) فرمود :
 
? یوم غدیر خم أفضل أعیاد أمتى ... ?
( روز غدیر از بهترین اعیاد امت من است ... )
 
امام على (ع) در سالى که روز جمعه و روز غدیر با هم مصادف شده بود ، براى مردم خطبه خواند و در آن فرمود :
 
? ان الله عزوجل جمع لکم معشر المؤمنین فى هذا الیوم عیدین عظیمین کبیرین ... ?
( خداى عزوجل در این روز ، دو عید عظیم بزرگ را براى شما گروه مؤمنان جمع کرده است . )
 
در این خطبه طولانى امام مردم را به انجام کارهایى که شایسته است در اعیاد انجام گردد و اظهار شادى و سرور در این گونه ایام ـ بطور تفصیل ـ امر مى ‏کند . طالبین به این خطبه مراجعه کنند . 
 
فرات به سند خود از فرات بن‏ أحنف و او از امام صادق (ع) روایت مى ‏کند که : به امام عرض کردم : فدایت شوم ، آیا عیدى بهتر از عید فطر ، و عید قربان ، و روز جمعه ، و روز عرفه براى مسلمین وجود دارد ؟ حضرت به من فرمود :
 
? نعم ، أفضلها و أعظمها و أشرفها عندالله منزلة، هو الیوم الذى أکمل الله فیه الدین ، و أنزل على نبیه محمد : ألیوم اکملت لکم دینکم الخ ... ? 
( بلى ، افضل و أعظم و أشرف اعیاد از نظر قدر و منزلت در نزد خدا ، روزى است که در آن خدا دینش را کامل کرد و آیه شریفه : الیوم أکملت لکم دینکم ... را بر پیامبرش نازل کرد . )
 
در کتاب شریف کافى آمده است : حسن بن‏ راشد از امام صادق (ع) نقل مى ‏کند که حضرت روز غدیر را عید خواند و در آخر کلام خود فرمود :
 
? فإن الأنبیاء صلوات الله علیهم کانت تأمر الأوصیاء بالیوم الذى کان یقام فیه الوصی أن یتخذ عیدا ?
( انبیاء الهى صلوات الله علیهم به جانشینان خود دستور مى‏ دادند که روز انتخاب و برگزیدن وصى را جشن بگیرند ) 
 
حسن مى ‏گوید : عرض کردم : اگر کسى آن را روزه بگیرد چه وضعى دارد ؟
حضرت فرمود : ? صیام ستین شهرا ? 
 
مؤید این مطلب روایتى است که خطیب بغدادى از ابوهریره ، با سندى که راویان آن همگى از ثقات مى ‏باشند ، نقل مى ‏کند . در این روایت ابوهریره نقل مى ‏کند :
 
هر کس روز هجدهم ذى ‏الحجه را روزه بگیرد ، ثواب روزه شصت ماه برایش نوشته مى ‏شود . و این روز ، روز غدیر خم است .
 
و در روایت دیگرى آمده است که : رسول اکرم (ص) به حضرت على (ع) سفارش کرد که مسلمین این روز را عید بگیرند . در این باره به روایات ذیل مراجعه کنید :
 
روایت مفضل بن عمر از امام صادق (ع) ، روایت عمار بن‏ حریز عبدى از امام صادق (ع) و روایت ابوالحسن لیثى از امام صادق (ع) و نیز روایت زیاد بن ‏محمد از آن حضرت (ع) .
 
? فیاض بن ‏عمر محمد بن ‏طوسى در سال دویست و پنجاه و نه ، در حالى که بیش از نود سال از عمرش مى‏ گذشت گفت : ابوالحسن على بن‏ موسى‏ الرضا ـ علیه السلام ـ را در روز غدیر خم دیدم که گروهى از خواصش ، در حضور آن بزرگوار نشسته بودند . حضرت (ع) آنان را براى صرف افطار دعوت کرده بود و طعام و خیرات و عطایابى از قبیل پوشاک و حتى انگشتر و کفش به منازل آنان فرستاد و وضع آنان و حواشى خود را تغییر داد و در آن روز وسائلى را دیدم بکار گرفتند که سابقه نداشت . و در این حال حضرت (ع) فضایل این روز بزرگ را براى آنان ذکر مى‏ کرد . الخ ... ? 
 
در کتاب مختصر بصائر الدرجات ، به اسناد از محمد بن ‏علاء همدانى واسطى و یجبى بن‏ جریح بغدادى آمده است که گفتند : ? با هم ، به قصد دیدار احمد بن‏ اسحاق قمى ، از اصحاب امام حسن عسکرى (ع) ( متوفاى 260 ) عازم شهر قم شدیم . هنگامى که رسیدیم ، در منزل او را کوبیدیم ، دخترکى عراقى در را باز کرد . حال احمد را از او پرسیدیم . گفت : مشغول برگزارى عید خود است ، زیرا امروز عید است . گفتیم : سبحان الله ، أعیاد شیعه چهارتاست : عید قربان ، عید فطر ، عید غدیر و روز جمعه الخ ... ? 
 
علامه امینى در کتاب ارزشمند الغدیر ، دهها روایت از دهها کتاب مورد وثوق اهل سنت دال بر عید بودن روز غدیر در قرون اول اسلام و اینکه این عید ، شایع و معروف بود ، جمع ‏آورى و نقل کرده است ... کافى است به فصلى از این کتاب مراجعه شود که در آن تبریک و تهنیت شیخین ( ابوبکر و عمر ) به حضرت على (ع) را به مناسبت انتصاب او از طرف رسول خدا (ص) به ولایت ، ذکر مى‏ کند .
 
غیر از منابعى که تهنیت صحابه را بدین مناسبت ذکر کرده ‏اند و علاوه بر منابع بسیارى که بر عید بودن روز غدیر تصریح کرده ‏اند ، علامه امینى تبریک شیخین را از شصت منبع معتبر ذکر کرده است .
 
لذا از این مطالب معلوم مى ‏شود که : گفته ابن ‏تیمیه در مورد عید غدیر که : عید گرفتن این روز هیچگونه دلیلى ندارد و در بین سلف ، چه از اهل بیت و چه از دیگران ، کسى آن را جشن نگرفته ، صحیح نیست و مستند به دلیل علمى یا تاریخى نمى ‏باشد و دلائل محکم خلاف آن را ثابت مى‏ کند .

 

»  نوع مطلب : <-PostCategory->
»  نوشته شده در پنج شنبه 30 دی 1389برچسب:, توسط سید بشیر حسین حسینی | لينك ثابت |
» شهادت جانگداز امام محمد باقر (ع)
شهادت جانگداز پنچمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت امام محمد باقر (ع) را خدمت حضرت ولی عصر و عموم شیعیان جهان تسلیت عرض می داریم .


نام شریف آن حضرت محمد و کنیه ی ایشان ابوجعفر است القاب شریفشان باقر، شاکر و هادی است لقب مشهور ایشان به دلیل دانش بیكران باقر یا باقر العلوم بوده است … صدوق و طوسی در امالی خود روایت كرده اند كه رسول الله (ص) آن حضرت را باقر نامید و به جابر بن عبد الله انصاری فرمود: « ای جابر زمان یكی از اولاد مرا كه از فرزندان حسین است درك خواهی كرد، او هم نام من است و علم را با مهارت بسط میدهد و میشكافد، وقتی او را دیدی سلام مرا به او برسان».  
پدر بزرگوارشان امام علی بن الحسین علیه السلام و مادر گرامی شان حضرت فاطمه دختر امام حسن مجتبی علیه السلام است كه مكنی به ام عبد الله یا ام الحسن بود و با این ترتیب آن حضرت هم از جانب مادر و هم از جانب پدر فاطمی و  علوی بوده است و ایشان را ابن الخیرتین می نامیدند.

دوران زندگی و شهادت ایشان:

امام باقر (علیه السلام) با پنج خلیفه از خلفاى بنى امیّه معاصر بود كه عبارتند از: ولید بن عبد الملك (96 ق) و سلیمان بن عبد الملك ( 99 ق) و عمر بن عبد العزیز (101 ق) و یزید بن عبد الملك (107ق) و هشام بن عبد الملك ( 125 ق) معاصر بوده است. و همه آنان جز عمر بن عبدالعزیز در ستمگرى و استبداد و خودكامگى دست كمى از نیاكان خود نداشتند و پیوسته براى امام باقر (علیه السلام) مشكلاتى فراهم مى نمودند.

ولى در عین حال، او از طریق تعلیم و تربیت، جنبشى علمى به وجود آورد و مقدّمات تأسیس یك مركز علمى اسلامى را در دوران امامت خود پى ریزى كرد كه در زمان فرزند بزرگوارش امام جعفر صادق (علیه السلام) به نتیجه كامل رسید.
حضرت امام محمد باقر علیه السلام 19 سال و ده ماه پس از شهادت پدر بزرگوارش حضرت امام زین العابدین علیه السلام كرد و در تمام این مدت به انجام دادن وظایف خطیر امامت، نشر و تبلیغ فرهنگ اسلامى ، تعلیم شاگردان ، رهبرى اصحاب و مردم ، اجرا كردن سنتهاى جد بزرگوارش در میان خلق ، متوجه كردن دستگاه غاصب حكومت به خط صحیح رهبرى و راه نمودن به مردم در جهت شناخت رهبر واقعى و امام معصوم، كه تنها خلیفه راستین خدا و رسول ( ص ) در زمین است ، پرداخت و لحظه اى از این وظیفه غفلت نفرمود .

روش كار پیشوایان ما به ویژه امام سجّاد و امام باقر (علیهم السلام) كه در اوضاع فشار و خفقان به سر مى بردند به شیوه مخفى و زیرزمینى بود، شیوه اى كه موجب مى شد كسى از كارهاى آنان مطّلع نشود. همین كارهاى پنهانى، گاهى كه آشكار مى شد، خلفا را سخت عصبانى مى نمود در نتیجه، وسایل تبعید و زندانى آنها فراهم مى شد.

سرانجام، امام باقر (علیه السلام) كه پیوسته مورد خشم و غضب خلیفه وقت، هشام بن عبدالملك بود، به وسیله ایادى او مسموم شد و در روز دوشنبه 7 ذیحجّه سال 114 هجرى قمرى در 57 سالگى به شهادت رسید. بدن مطهر آن دریای بیکران دانش خدایی در خاک بقیع، در کنار پدر و جد بزرگوارش امام حسن مجتبی و امام سجاد علیهما السلام به خاک سپرده شده است.
 
جالب توجه و قابل دقت و یادگیرى است كه امام محمد باقر علیه السلام وصیت میكند به فرزندش امام جعفر صادق علیه السلام كه مقدارى از مال او را وقف كند ، تاپس از مرگش ، تا ده سال در ایام حج و در منى محل اجتماع حاجیها براى سنگ انداختن به شیطان ( رمى جمرات ) و قربانى كردن براى او محفل عزا اقامه كنند .
توجه به موضوع و تعیین مكان ، اهمیت بسیار دارد .
به گفته صاحب الغدیر - زنده یاد علامه امینى - این وصیت براى آن است كه اجتماع بزرگ اسلامى ، در آن مكان مقدس با پیشواى حق و رهبر دین آشنا شود و راه ارشاد در پیش گیرد ، واز دیگران ببرد و به این پیشوایان بپیوندد ، و این نهایت حرص بر هدایت مردم است و نجات دادن آنها از چنگال ستم و گمراهى .

 

»  نوع مطلب : <-PostCategory->
»  نوشته شده در پنج شنبه 30 دی 1389برچسب:, توسط سید بشیر حسین حسینی | لينك ثابت |
» روز دانش آموز

روز دانش ، روز مبارزه با استکبار جهانی مبارک باد!

 

 

سیزده آبان در تاریخ انقلاب اسلامی برگی زرین و مقطعی حساس و مناسبتی پرخاطره است ، به خصوص كه چهارده سال بعد از تبعید حضرت امام ( ره ) در همین روز ( 13 آبان 1357 ) فرزندان امام در مقابل دانشگاه تهران و خیابانهای اطراف با شعار درود بر خمینی ، مرگ بر شاه ، پایه های حكومت را به لرزه در آورده و با گلوله های ماموران شاه به خاك و خونغلتیدند .

صبح روز 13 آبان 1357 دانش آموزان در حالیكه مدارس را تعطیل كرده بودند روبه سوی دانشگاه نهادند تابار دیگر پیوندشان را با رهبر بت شكن خویش به جهانیان اعلام نمایند . این جوانان پرشور ، گروه گروهوارد دانشگاه شده و در آنجا اجتماع نمودند .

ماموران شاه دانشگاه را به محاصره خود در آوردند .

ساعت یازده صبح ، ماموران ، ابتدا چند گلوله گاز اشك آور در میان دانش آموزان و دانشجویان پرتاب كردند ، اجتماع كنندگان در حالیكه به سختی نفس میکشیدند ، صدای خود را رساتر كردهبا صدای بلندتر الله اكبر می گفتند . سپس تیراندازی آغاز گشت و لاله های انقلاب یكی پس از دیگری درخون غلتیدند . در این فاجعه 56 تن شهید و صدها نفر مجروح شدند و جنگ و گریز ماموران فرمانداری نظامی با دانشجویان و دانش آموزان تا پاسی از شب ادامه داشت .

امام خمینی (ره) به همین مناسبت پیامی رااز پاریس ، برای ملت قهرمان ایران فرستاد  :

عزیزان من صبور باشید كه پیروزی نهایی نزدیك است و خدا با صابران است .... ایران امروز جایگاه آزادگان است .... من از این راه دور چشم امید به شما دوخته ام ... و صدای آزادیخواهی و استقلال طلبی شما را به گوش جهانیان می رسانم .

»  نوع مطلب : <-PostCategory->
»  نوشته شده در پنج شنبه 30 دی 1389برچسب:, توسط سید بشیر حسین حسینی | لينك ثابت |
» بازدید سرپرست محترم مدارس ج.ا.ایران درشبه قاره از مدرسه

بسم الله الرحمن الرحیم

شرح بازدید سرپرست محترم مدارس خارج از کشور در شبه قاره هند جناب آقای  خرازانی و معاونت محترم ایشان جناب آقای جعفر آبادی و مدیریت محترم مدارس ج.ا.ا در کویته جناب آقای کاظمی از مدرسه سلمان فارسی

آقای جعفر آبادی و حاج آقای کاظمی ظهر روز چهارشنبه 89/8/12 در مدرسه بعد از صرف ناهار از کلاس های اول ابتدایی و دوم ابتدایی بازدید کردند .

 

بعد از سلام و احوالپرسی با دانش آموزان و معلم مربوطه از یکی از دانش آموزان خواستند تا سوالات ریاضی نوشته شده روی تخته کلاس را حل کند .

بعد از حل سوالات از مدیر مدرسه خواست تا برای این دانش آموزان جایزه ای نیز در نظر بگیرند.سپس به دفتر مدرسه باز گشتند.آقای خرازانی نیز از کلاس ها بازدید کردند و مدیر مدرسه را برای ترمیم دیوارها و رنگ آمیزی آن ها هدایت کردندو از زحمات کادر اداری مدرسه و معلمان عزیز و نظم حاکم بر مدرسه  قدردانی نمودند.البته مدرسه سلمان فارسی برای استقبال از این مهمانان عزیز برنامه ی زیبایی را در نظر گرفته بود که متاسفانه به دلیل کمبود وقت و گرمی آفتاب این برنامه اجرا نشد.

از زحمات و تلاش های این سروران گرامی و از دست اندرکاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نهایت تشکر و قدردانی را داریم.

»  نوع مطلب : <-PostCategory->
»  نوشته شده در پنج شنبه 30 دی 1389برچسب:, توسط سید بشیر حسین حسینی | لينك ثابت |
» برگزاری جلسه اولیا’ و مربیان

 بسم الله الرحمن الرحیم

 

هفته پیوند اولیاء و مربیان گرامی باد  .

در تاریخ ۲۷/۷/۱۳۸۹ زنگ پیوند بین اولیاء و مربیان در رآس ساعت ۴ بعد از به دست سرپرست مدرسه سلمان فارسی نواخته شد .

از آنجا که مشارکت والدین نقش بسزایی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و پییشبرد اهداف آموزشی دارد و می تواند مدرسه و خانه این دو کانون مهم تعلیم و تربیت را به هم پیوند دهند. بچه هایی که در دستان ما سپرده شده است و آینده سازان جامعه اسلامی ماست . برماست که دست به دست هم داده و برای تر بیت اسلامی و قرآنی آنها بکوشیم تا توانسته باشیم افراد حق پرست و حق جو به جامعه اسلامی تحویل دهیم .

مدرسه سلمان فارسی در تاریخ ۲۷/۷/۱۳۸۹ مصادف باروز ولادت با سعادت امام رضا (ع) راس ساعت ۴بعد از ظهر وباقرار گرفتن در هفته ی پیوند با حضور گسترده و گرم اولیاء اولیاء  اولین جلسه انجمن اولیاء و مربیان را تشکیل و اعضای انجمن اولیاء و مربیان را تعیین کردند.

۱- تلاوتی چند از آیات قرآن کریم توسط دانش آموز فعال کلاس پنجم امین الله محمد علی و اجرای مناجاتی زیبا توسط دانش آموزان کلاس اول .

 

 

 

۲ . اجرای سرودی زیبا به مناسبت ولادت با سعادت امام رضا (ع) توسط انجمن فرهنگی مدرسه .

۳- اجرای شعری زیبا (باز هم موی مرا مادرم شانه زده ) از کلاس اول ابتدایی .

 

سخنرانی توسط مدیریت محترم مدرسه سلمان فارسی که ایشان بیان داشتند . خداوند را بارها شاکریم که در خدمت شما عزیزان هستیم . سعی و تلاش ما این است که فرزندان اسلام و شیعه را به بهترین وجه تربیت نماییم تا بتوانیم ادامه دهنده راه پیامبران و ائمه معصومین باشیم .

خوشا به حال شما که فرزندان شما در یک مدارسی درس می خواند که تعلیم و تربیت اسلامی می شوند و  درود به روح حضرت امام خمینی کبیر که این امکانات را برای ما فراهم نمود و درود به ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای که ادامه این راه را دارد برای ما مهیا می سازد.

 

ایشان در ضمن صحبت های شان نکاتی زیادی را در مورد تعلیم و تربیت و مشارکت و حضور فعال والدین درمدسه بیان داشتند.

۴-  سخنرانی ناظر محترم مدارس ج.ا.ایران در کویته آقای محمد رضا مرادی . 

ایشان باعرض تبریک به مناسبت روز ولادت امام رضا (ع) و هفته ی پیوند سخنانشان را آگاه ساختن اولیاء از امورات مدرسه آغاز کردند. و بیان داشتند که ما وظیفه داریم که از این دو مکان مقدس یعنی مدرسه و خانه حمایت کنیم . چون سرمایه آینده ما این دانش آموزان است

فرزندان ما امانت های الهی است که وظیفه ی درست تربیت کردن آنها را بر عهده داریم و از این امانت های الهی به بهترین وجه نگهداری کنیم ... 

 

5- تعیین اعضای انجمن اولیاء و مربیان که اسامیشان در پایین ذکر شده است . 

1- صفر محمد محمودی                       2- عبدالخالق حیدری 

3- سید ابراهیم موسوی                      4- محمد اکرم مرادی 

5- محبوبه زاهدی                                6- نیلوفر  

7- صغرا رحیمی                                  8- طاهره احمدی 

9- حمیرا محسنی                               10- ذکیه عبدالعزیز 

 


در آخر جلسه با خواندن دعای فرج امام زمان (عج) توسط سید ابراهیم موسوی  یکی از اعضای انتخابی انجمن اولیاء و مربیان به پایان رسید.


»  نوع مطلب : <-PostCategory->
»  نوشته شده در پنج شنبه 30 دی 1389برچسب:, توسط سید بشیر حسین حسینی | لينك ثابت |
» گالری تصاویر بازگشایی مدرسه در سال تحصیلی جدید (مهرماه۸۹)

 گالری تصاویر بازگشایی مدرسه در سال تحصیلی جدید (مهرماه۸۹)

 

 

 

 

سرست مدرسه در حال سخنرانی در روز بازگشایی مدرسه  

نمایی از دانش آموزان و مدرسه در روز بازگشایی مدرسه 

الطاف حسین دانش آموزکلاس پنجم در حال قرائت قرآن

سرپرست محترم مدرسه در حال دادن گل به آموزگاران کلاس اول ابتدایی

»  نوع مطلب : <-PostCategory->
»  نوشته شده در پنج شنبه 30 دی 1389برچسب:, توسط سید بشیر حسین حسینی | لينك ثابت |
» گزارش بازگشایی مدرسه

 

 

 

به نام خدا

از : مدرسه ی ابتدایی سلمان فارسی (ره)

به  : مجتمع آموزشی ج .ا.ایران در کویته

موضوع : گزارش بازگشایی مدرسه

ماه مهر ماه محبت بچه ها به اجتماع ، ماه علاقه به کتاب و درس ، ماه خوبیها و آشنایی با جامعه ، ماه جدا شدن از خانه به یک محیط پر عاطفه و جدید و آشنا شدن با چهره های پاک معلمین ، با چهره های فرشته مانند که هیچ وقت  از ذهن دانش آموز فراموش نمی شود. در این ماه مدرسه خانه ی دوم دانش آموزان با محیط و کانون گرم خویش به استقبال دانش آموزان رفته و آن هارا با آغوش گرمش در بغل پاکش  می پروراند ، به استقبال دانش آموزان و فرزندان پاک و معصومی که تازه می خواهند وارد مدرسه شده است می رود. ب از گشایی مد رسه در اول ماه مهر روز پنج شنبه رأس ساعت 20/1 با جمعی از والدین و دانش آموزان آغاز گردید.

 بر نامه ی به شرح  ذیل  با مجری گری خانم زرگری مربی پرورشی مدرسه  برگزار گردید.

1- ابتدا تلاوتی از آیات قرآن مجید توسط الطاف حسین از کلاس پنجم .

2- نواختن زنک مدرسه باشور وشوق و هیاهوی دانش آموزان توسط مدیر مدرسه جناب آقای سید بشیرحسینی .

3- سخنرانی بسیار زیبا و پر محتوای مدیر مدرسه جناب آقای حسینی که آغازش با  جمله ی بسیار زیبای پیابر اکرم (ص) « زگهواره تا گور دانش بجوی » بود . ایشان ضمن تبریک گفتن سال تحصیلی جدید به والدین دانش آموزان و همکاران ، خواستار همکاری بیشتر والدین با مدرسه شد. و از خداوند منان آرزوی توفیق روز افزون برای همه کرد.

4- قرائت شعر بسیار زیبا توسط دانش آموز سید مصطفی پایه ی دوم ابتدایی.

5- خواندن سرود ماه مهر توسط دانش آموزان کلاس پنجم ابتدایی.

6- خواندن سرود ماه مهر توسط دانش آموزان کلاس سوم ابتدایی .

  در آخر از دانش آموزان کلاس اول ابتدایی که تازه وارد مدرسه شده بودند با دادن شاخه های گل و شیرینی و مداد و گذشتن از زیر قرآن کریم  توسط سرپرست مدرسه آقای سید بشیر حسینی  و ناطر مدرسه آقای مرادی  استقبال شد.

 مراسم با خواندن دعای فرج به صورت دست جمعی و پذیرایی اختتام یافت .

 

 

»  نوع مطلب : <-PostCategory->
»  نوشته شده در پنج شنبه 30 دی 1389برچسب:, توسط سید بشیر حسین حسینی | لينك ثابت |
» باز آمد بوی ماه مدرسه

ماه مهر ماه محبت بچه ها به اجتماع ، ماه علاقه به کتاب و درس ، ماه خوبیها و آشنایی با جامعه ، ماه جدا شدن از خانه به یک محیط پر عاطفه و جدید و آشنا شدن با چهره های پاک معلمین ، با چهره های فرشته مانند که هیچ وقت  از ذهن دانش آموز فراموش نمی شود. در این ماه مدرسه خانه ی دوم دانش آموزان با محیط و کانون گرم خویش به استقبال دانش آموزان رفته و آن هارا با آغوش گرمش در بغل پاکش  می پروراند ، به استقبال دانش آموزان و فرزندان پاک و معصومی که تازه می خواهند وارد مدرسه شده است می رود. ب از گشایی مد رسه در اول ماه مهر روز پنج شنبه رأس ساعت 20/1 با جمعی از والدین و دانش آموزان آغاز گردید.

 

 

 

 

 

 

 

»  نوع مطلب : <-PostCategory->
»  نوشته شده در پنج شنبه 30 دی 1389برچسب:, توسط سید بشیر حسین حسینی | لينك ثابت |

» عناوين آخرين مطالب ارسالي